Změníme Váš pohled na „píár”. Nebojujeme o jednotlivé články. Umíme to jinak.

Tiskové zprávy
06.03.2014

Průzkum Intel: Češky se vyznají v počítačích lépe, než si muži myslí

Nejnovější průzkum společnosti Intel zcela vyvrací obvyklé stereotypy o počítačově negramotných blondýnách s růžovými laptopy. Ženy se ve světě IT orientují mnohem lépe, než si muži myslí a jsou navíc při výběru i praktičtější. Průzkum společnosti Intel proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.

 

Ženy jsou při výběru počítače mnohem pragmatičtější, než si řada mužů myslí. Na barvě ženám záleží oproti očekávání mnohem méně, a když už volí výraznou barvu, tak fialovou. Naproti tomu dávají mnohem větší důraz na výkon, výdrž baterií a možnost používat notebook jako tablet, což odpovídá preferenci zařízení „2 v 1“. 

 

PRAHA, 5. března 2014 – Nejnovější průzkum společnosti Intel zcela vyvrací obvyklé stereotypy o počítačově negramotných blondýnách s růžovými laptopy. Ženy se ve světě IT orientují mnohem lépe, než si muži myslí a jsou navíc při výběru i praktičtější. Průzkum společnosti Intel proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů .

 

Ženy nejsou takové „IT blondýny“ jak si muži myslí

 

Co se týče výběru počítače, muži mají tendenci vidět své drahé polovičky jako netechnické a neschopné správného výběru. Jako naprosto mylný se ukázal názor, že ženy vybírají notebooky podle barvy a designu a k výkonu či procesoru nepřihlížejí.

 

„Při výběru nového počítače se ženy v první řadě řídí podle jeho výkonu, následují výdrž na baterii, cena, procesor a funkce. Design, dotykové ovládání a barva s odstupem uzavírají. U mužů je pořadí na prvních čtyřech místech výkon, procesor, cena a výdrž, dále je to totožné jako u žen. Každopádně priority žen naprosto odráží jejich reálné potřeby, nikoli módní preference,“ uvádí Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Výsledky ve všech třech zemích jsou si vzácně podobné.

 

Osmkrát více žen sáhne po zařízení „dva v jednom“ než po samotném tabletu

 

Ženy i muži se dokonale shodnou co se týče možnosti odpojit od notebooku obrazovku a používat ji samostatně jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žen a 70 % mužů. Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by pak většina žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur Kč, muži v ČR a SR jsou o něco málo benevolentnější. Obdobně láká i dotykové ovládání (72 % žen a 73,4 % mužů).

 

Dáme-li ženám na výběr mezi tabletem a kategorií „dva v jednom“ a ultrabook, osmkrát více žen by si vybralo „dva v jednom“, u mužů by to ovšem bylo dokonce jedenáctkrát více. Maďarským specifikem je vysoká důvěra k formátu „dva v jednom“ mezi ženami – jako svůj vysněný jej vidí jedna třetina. Stolní počítač u žen neletí, vybralo by si ho pouhých 5 % odpovídajících. Muži ke stolním počítačům tíhnou více (16,5 %), poněvadž se více věnují hraní počítačových her.

 

Na barvě nezáleží, a když už, tak vede černá, stříbrná a fialová

 

Z průzkumu společnosti Intel vyšlo najevo, že barva počítače nehraje roli pro téměř 43 % žen, v České republice je to dokonce 54 %. „V barevné škále poněkud překvapivě u žen v Česku a na Slovensku vítězí konzervativní černá před stříbrnou a výraznějšími barevnými barvami v pořadí fialová, červená, modrá, zelená a růžová. Pro oranžovou, žlutou či bílou by se rozhodlo už jen několik žen ze sta,“ shrnuje Martin Vařbuchta. Ve srovnání s ženami v ČR a SR volí Maďarky barvy, které jsou více v souladu s genderovými stereotypy, jako je růžová a bílá.

 

„Výsledek se z hlediska výrobců může jevit jako překvapivý a výrobci počítačů z něj mohou vyvodit nové impulsy pro barvy, o které by mezi ženami byl zájem. Ve všech třech zemích překvapí poptávka po fialové, ale také modré a zelené, které v současné době nepatří mezi nejfrekventovanější barvy počítačů,“ říká Martin Vařbuchta.

 

Aktuální nabídce e-shopu Alza.cz dominuje z hlediska barevnosti mobilních počítačů černá, stříbrná a odstíny šedé. "Na ostatní barvy v pořadí bílá, červená, modrá, hnědá, oranžová, růžová a žlutá připadá dohromady zhruba deset procent nabídky,“ říká Šárka Jakoubková z Alza.cz. "Na zvýšenou poptávku po vzhledově originálních produktech, u kterých zákazník sleduje i potřebu se odlišit, jsme připraveni reagovat. Dosavadní zkušenosti však potvrzují, že zákazníci vybírají především podle poměru cena/výkon," dodává Jakoubková.